fajita baharat karışımı


Fajita baharat karışımı; kurutulmuş soğan, kurutulmuş sarımsak, acı ve tatlı toz biber, çekilmiş karabiber, çekilmiş kimyon, kahverengi şeker veya toz şeker, toz hardal, mısır nişastası, kuru kekik, çekilmiş kişniş, çekilmiş tarçın gibi baharatların karıştırılmasıyle elde edilir. Fajita baharat karışımında kullanılan baharat çeşiti ve miktarları kişinin damak tadına uygun olarak hazırlanır. Bu nedenle, fajita baharat karışımının içeriği farklılık göserir. Ayrıca, perakende satışı yapılan fajita baharat karışımında kullanılan baharat çeşileri ve ölçüleri üretici firmaların meslek sırrıdır. Fajita baharat karışımı; yemeklerin tatlandırılmasında, fajita yemeklerinin yapımında, kırmızı et ve tavuk etlerinin terbiyesinde kullanılır.

Ev Yapımı Fajita Baharat Karışımı


Fajita baharat karışımını kendi damak tadıma uyan baharatlarla hazırladım. Küçük bir kavonozu dolduran fajita baharat karışımında; 4 çorba kaşığı tatlı toz biber, 4 çorba kaşığı granül soğan, 2 çorba kaşığı toz sarımsak, 1 çorba kaşığı toz kimyon, 1 çay kaşığı çekilmiş karabiber,1 çay kaşığı toz şeker ve 1 tatlı kaşığı tuz kullandım. Bu malzemeleri bir kase içine koydum ve en son, toz şekeri dibekte un ufak halde ezerek ilave etim. Ardından malzemeleri küçük bir çırpma teli kullanarak güzelce karıştırdım, kavanoza koydum ve ağızını kapattım. Gerektikçe çoğu yemekleri tatlandırmada ve tavuk etlerinin marinesinde kullanıyorum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 kişilik pirinç pilavı

erişte nasıl pişirilir

tavuk eti nasıl marine edilir

tavada somon nasıl yapılır