soslu karnabahar kızartması tarifi, nasıl yapılır?


Soslu karnabahar kızartması tarifi, nasıl yapılır? Yumurtalı karnabahar kızartması, derin yağda karnabahar dalları kızartılarak yapılır. Karnabahar kızartması yapımında önemli olan, karnabahar dalları kızartmasında doğru kaplama sosunun hazırlanmasıdır. Kaplama sosu yapımında yumurta, un, süt, galeta unu, nişasta, sirke, maden sodası, limon suyu, istenilen bahartlar ve kabartma tozu gibi çeşitli malzemeler kullanılır. İnsan, damak zevkine uygun sos malzemelerini seçer ve karnabahar kaplama sosunu hazırlar. Karnabahar kızartılmazdan önce, yumuşayıncaya kadar haşlanması gerekir. Karnabaharı bol su içinde 15 dakika haşlamak yeterlidir. Severek yiyebileceğiniz içi yumuşacık, dışı çıtır ve kıtır tarifimi deneyin derim.

Resimde gördüğünüz karnabahar kızartmasını nasıl yaptım? İhtiyacım kadar karnabaharı dal dal ayırdım ve su içinde yumuşayıncaya kadar haşladım. Haşladığım karnabahar dallarını süzdüm ve soğumaya bıraktım. Ardından ayrı ayrı kap içine rondoda çektiğim bayat ekmek kırıntısı ve un koydum. Bir kap içinde haşladığım karnabahar dallarına yetecek kadar yumurtayı, az tuz ilave ederek çırptım. Kızartma tavasındaki yağı orta taeş üzerinde ısıttım. Tavadaki yağ yeter seviyede ısındıktan sonra, tek tek haşladığım karnabahar dallarını önce una, sonra yumurtaya ve en son ekmek kırıntısına buladım. Buladığım karnabahar dallarını resimdeki gibi kızarttım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 kişilik pirinç pilavı

erişte nasıl pişirilir

tavuk eti nasıl marine edilir

tavada somon nasıl yapılır