kepekli esmer pirinç pilavı


Domatesli kepekli esmer pirinç pilavı: Rengi esmer olan kepekli pirinç ile yapılır. Esmer pirinç, kabuğu alınmamış doğal pirinçtir. Esmer pirincin kabuğu alınırsa, hepimizin bildiği beyaz pirinç elde edilir. Piyasada daha çok, beyaz parlak pirinç satılır. Esmer pirinç beyaz pirince göre geç pişer. Esmer pirincin kendine göre pişirme yöntemi vardır. Pişirme yöntemine uyulursa, 20 dakika içerisinde pişer ve dinlendirildikten sonra sofraya konur. Esmer pirinç pilavı yapımında 1 ölçek esmer pirince 2.5 ölçek sıcak su kullanılır.

Resimde görünen domatesli esmer pirinç pilavını nasıl yaptım: Bir su bardağı (250 ml.) dolusu esmer pirinci tencereye koydum. Üzerini kapatacak miktar ılık su, bir tatlı kaşığı tuz koydum karıştırdım ve yarım saat dinlendirdim. Peşinden berrak suyu çıkana kadar yıkadım, süzdüm. Tencerede 5 kaşık zeytinyağı içinde pirinci 5 dakika kavurdum. Üzerine rendelediğim bir domatesi ilave ettim kavurdum. Ardından 2.5 su bardağı sıcak su ve tuzunu ilave ettim. Kapağını kapatım, normal ısıda 5 dakika fokur fokur kaynatım.

Beş dakikanın bitiminde, ocağı iyicene kıstım ve pilav suyunu çekene kadar kısıkta esmer pilavımı yaptım. Bu süre 20 dakikayı bulur. Pilav suyunu çekince, ocağı söndürdüm ve tencereyi 15 dakika dinlendirdim. Dinlenen pilavı bir güzel karıştırdıktan sonra sevise hazırladım. Esmer pirinçle her çeşit pilavı denemiş biri olarak, şahane lezzette olduğunu söyleyebilirim. Tadı yarma pilavı ile pirinç pilavının karıştırılmış hali gibidir. Zeytinyağı ve tereyağı ortak kullanıldığında nefis oluyor.

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 kişilik pirinç pilavı

erişte nasıl pişirilir

tavuk eti nasıl marine edilir

tavada somon nasıl yapılır