tel şehriyeli tavuk çorbasını nasıl yaptım


Tavuk suyuna çorba tavuk etiyle birlikte, çeşitli katkı malzemeler kullanılarak yapılır. Tavuk çorbası sade yapılabileceği gibi, terbiye edilerekte yapılabilir. Tavuk çorbasın yapımında başta tavuk suyu, tavuk eti olmak üzere tel şehriye, yıldız şehriye, arpa şehriye, pirinç ve çeşitli sebzeler kullanılabilir. Çorbanın terbiyesinde bilinen klasik (un, yumurta, yoğurt gibi) terbiye malzemeleri kullanılır. En güzel tavuk suyuna çorba, şehriye çeşitlerinden biriyle yapılan, sade tavuk çorbasıdır. Diğer çeşitleri ise, bana göre zorlama çorbalardır. Çorbanın tatlandırılmasında limon suyu ve karabiber, en güzel tavuk çorbasına lezzet vericilerdir.

Tel şehriyeli tavuk çorbasını nasıl yaptım: Haşladığım tavuğun but ve göğüs etinin bir miktarını diderek bir kaseye doldurdum. Tencere içine bir kaşık tereyağı koydum erittim. Üzerine altı su bardağı tavuk suyu ilave ettim. Tencere kaynamaya başlayınca, bir kahve fincanı tel şehriye ilave ettim ve tencereyi bir defa fokurdadıktan sonra, ocağı iyice kısıtım. Kısıkta tencereyi beş dakika kaynattım ve ocağı söndürdüm. Tavuğu haşlarken tuzunu ayarladığım için, çorbaya tuz katmadım. Çorbanın servisinde limon suyu ve karabiber kullandım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 kişilik pirinç pilavı

erişte nasıl pişirilir

tavuk eti nasıl marine edilir

tavada somon nasıl yapılır