nohutla doğal yoğurt mayası yapmak


Nohutla doğal yoğurt mayası yapmak:Televizyonlarada doğal beslenme ile ilgili yorum yapan uzmanlar, doğal yoğurdun yararlarını anlatmakla bitiremezler. En sonunda doğal yoğurdun ev yapımı yoğurt olduğuğunu söyler ve sözlerini bitirirler. İyi de, ev yapımı doğal yoğurt nasıl yapılır, hangi maya ve hangi süt kullanılır bunlardan söz etmezler. Bu sebepten dolayı, boşluğu doldurmak biz blogculara düşer. Uzun zamandan beri evde günlük pastorize süt kullanarak, yaptığım doğal maya ile yoğurdumu mayalarım. Bu iş için yoğurt makinesi kullanırım. Yaptığım yoğurdun tadını bir kez alan damaklar, ömür boyu hazır yoğurt yemeyeceklerinin sözünü de verirler. Lafı uzatmaya gerek yok; kuru nohut kullanarak doğal yoğurt mayası nasıl yapılır, izleyin.

1. Adım:
Akşam saat 7'de İki su bardağı günlük sütü kaynattım, kavanoza koydum. Süt el yakmayacak şekilde ılıdığında içine 10 tane kuru nohut koydum, ağızını kapattım ve bezle güzelce sardıktan sonra mutfağın uygun bir yerine koydum. Kavanozu 24 saat beklettikten sonra (yine akşam saat 7'de) üzerindeki bezi aldım ve kapağını çıkardım. Kavanozu açık olarak buzdolabına koydum, bir gece beklettim.

2 Adım:
Sabah kavanozu aldım, süzgeçte süzdüm. Süzgeç içindeki nohutları aldım, çöpe attım. Kalan yoğurdu (yani, ilk doğal mayayı) bir kaseye koydum ve oda sıcaklığına gelene kadar beklettim. Tekrar bir bardak kaynamış, el yakmayacak şekilde ılık sütü kavanoza koydum. Üzerine bir tatlı kaşığı dolusu ilk doğal mayayı karıştırmadan koydum. Kavanozu yoğurt yapma makinasine koydum. 4 saat sonra baktığımda yoğurt suyu (serum) altta, katı yoğurt üstte toplanmıştı kavanozu makineden çıkardım. Oda sıcaklığına geldiğinde ağızı açık olarak buzdolabına koydum ve bir gece beklettim.

3. Adım:
Sabah kavanozu dolaptan aldım, oda sıcaklığına gelmesini bekledim. Yine bir su bardağı kaynamış, el yakmayacak ılık sütü kavanoza koydum. İçine 1 tatlı kaşığı bekleyen mayadan ilave ettim ve kavanoza yoğurt makinesine koydum. 4 saat bitiminde baktığımda kavanozdaki sütün tamamı taş gibi tutmuştu. Kavonozu aldım, oda sıcaklığına getirdim ve buzdolabına (bir gece beklemesi için) koydum.

4. Adım:
Sabah kavanozu dolaptan aldım, oda sıcaklığına gelene kadar bekledim. Ardından 1.5 litre günlük pastorize şişe sütü el yakmayacak şekilde ısıttım ve yoğurt makinesine koydum. Bir kase içine bekleyen mayadan bir yemek kaşığı dolusu maya ve üç kaşık dolusu ılık sütü koydum karıştırdım. Karışımı çalışır durumda olan yoğurt makinesinin içinde bulunan sütün bir kenarına boşalttım. Makinenin üst kapağını kapadım ve başladım beklemeye. Tam 4 saat sonra baktığımda yoğurt mayalanmıştı. Üzerini açtım, makineyi fişten çektim. Yoğurt oda sıcaklığına geldiğinde buzdolabına kaldırdım ve bir gün beklettikten sonra yemeye başladım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 kişilik pirinç pilavı

erişte nasıl pişirilir

tavuk eti nasıl marine edilir

tavada somon nasıl yapılır