etli kabak patlıcan biber domates dolması


Etli karışık dolma patlıcan, kabak, domates, dolmalık biber, al biber (kapya biberi) ve patates kullanılarak yapılır. İç harcının yapımında et olarak dana kıyma veya kuzu kıyma kullanılır. İstenirse, kıyma yerine et zırh kıyması olarak kullanılır. Zırh kıyması, zırh denilen özel bıçakla etin kıyılmasıdır. Evlerde zırh kıyması hazırlamak için, zırh yerine keskin bıçak kullanılarak et küçük parçalara bölünür veya kıyılır. Etli kıyma içi kıyma, zırh kıyması, pirinç, bulgur, soğan, biber salçası, domates salçası, domates, karabiber, pul biber, kimyon, kuru nane, sumak, nar ekşisi, tuz, maydanoz ve dereotu kullanılarak hazırlanır. İç yapımında bu malzemeler birlikte, ya da damak zevkinize uyan ölçü ve çeşitte kullanılır.

 Etli karışık dolma içi iki şekilde hazırlanır. Malzemelerin tamamı çiğden kullanılarak iç harç hazırlanır ve dolmalık sebze içine doldurulur, ya da bütün malzemeler yağ içerisinde kavrularak iç harç hazırlanır ve dolmalık sebze içine doldurulur. Her iki yöntemle yapılan dolma içinin lezzeti küçükte olsa birbirinden farklı. Karışık etli dolma fırında veya tencerede pişer. Tencerede karışık etli dolma, 2 bardak dolusu su ile ocağın normal alev ayarında (tencere kapalı olarak) 30 dakikada pişer. Diğer bir yöntemle, 2 bardak su ve ocağın en kısık ayarında kapalı tencere içerisinde 50 dakikada pişer. Benim tercihim yemekleri hep kısık ateşte pişirmekten yana olmuştur.

Resimde görünen karışık dolma yapımında 2 kabak, 2 patlıcan, 7 al biber ve bir tanede domates kullandım. Doma içi için; bir su bardağı pirinç, 6 kaşık zeytinyağı, 150 gr. dana döş kıyması, bir iri soğan, iki iri diş sarımsak (kıyılmış), bir iri domates, yarım kaşık biber salçası, yarım kaşık domates salçası, birer silme tatlı kaşığı dolusu karabiber, kimyon, pul biber, kuru nane, sumak, birer tutam maydanoz, dereotu ve yeteri kadar tuz kullandım. 4 kaşık zeytinyağı içinde önce kıymayı taneleşinceye kadar hafif kavurduktan sonra; sıra ile soğan, sarımsak, pirinç, salça ve domatesi kavurdum. Üzerine baharatları ilave ettim ve en son doğradığım maydanoz ve dereotunu ilave ettikten sonra ocaktan aldım. Ardından iç harcı sebzelere doldurdum. Tencereye dizdiğim dolmaların üzerine 2 bardak su, 2 kaşık zeytinyağı, az salça ve tuz ile hazırladığım sosu ilave ettim. Tencereyi bir tık kaynattıktan sonra kısık ateşte 50 dakikada pişirdim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 kişilik pirinç pilavı

erişte nasıl pişirilir

tavuk eti nasıl marine edilir

tavada somon nasıl yapılır