bulgurlu yabani semizotu yemeği


Bulgurlu ya da pirinçli semizotu yemeği yapımı aynıdır. Semizotu'nu pişirirken bulgur katarsanız, bulgurlu semizotu yemeği olur. Yemek pişirilirken pirinç katarsanız, pirinçli semizotu yemeği olur. Piyasada iki çeşit semizotu vardır. Manav, market veya pazarlarda ticari olarak ıspanak gibi üretilip satılan semizotu; bir diğeri ise, köylü pazarlarında satılan yabani semizotu çeşiti. Piyasada satılan semizotu çeşitinin rengi yeşildir, yabani semizotu'nun rengi ise yeşil rengi kızıla çalar. Yabani semizotu'nun tadı, diğer satın alınan semizotu'nun tadını yüz kere sollar ve fazla ekşi değildir. Diyeceğim çok lezzetli. Her iki çeşit semizotu, aynı şekilde pişirilir ve farkı yoktur.

Bulgurlu yabani semizotu yemeğini nasıl yaptım. Pazardan yarım kilo yabani semizotu aldım. Temizledim, yıkadım, süzdüm ve orta irilikte doğradım. Bir kuru soğanı yemeklik doğradım, beş kaşık zeytinyağı içinde kavurdum. Üzerine bir çay kaşığı domates salçası ilave ettim, kavurdum. Ardından doğradığım semizotu'nu, iki kaşık normal doldurduğum bulguru, 1.5 çay bardağı sıcak suyu, bir tatlı kaşığı tuzu ilave ettim ve tenceredeki malzemeleri karıştırdım. Ardından tencereyi bir kez fokur fokur kaynatım ve kapağını kapattım. Peşinden ocağın düğmesini tamamen sol tarafa çevirerek ocağı iyice kıstım. Yemeği kısık ateşte 25 dakika pişirdim ve ocaktan aldım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 kişilik pirinç pilavı

erişte nasıl pişirilir

tavuk eti nasıl marine edilir

tavada somon nasıl yapılır