van gölü tuzlu balık kızartması


Van Gölü tuzlu balık kızartması, ya da Van Gölü İnci Kefali balığı kızartması nasıl yapılır? Balığın kızartmasını yapacağımız için; tuzlu balık, mutlaka kızartma yağı içinde kızartılır. Bende tuzlu balığı tavada, ocak üzerinde kızartma yağı kullanarak yaptım. Van Gölü balığını saklamak için, balık salamura veya kuru tuzlama yapılıyor. Kızartmış olduğum balık, kuru tuzlama yapılmıştı ve tuzunun giderilmesi gerekiyordu. Bende ihtiyacım kadar balığı temizleyip akşamdan soğuk suya koydum ve sabah suyunu değiştirdim, yıkadım ve süzdüm. Temizlik derken; balığın içinin temizlenmesi, kuyruk yüzgeçi hariç başının ve diğer yüzgeçlerinin kesilip atılmasından söz ediyorum. Kızartılan balıkta başının ve yüzgeçlerinin bulunmasına hiç gerek yok, bende kesip atıyorum.

Van Gölü tuzlu balık kızartmasını evde nasıl yaptım? Tavanın tabanını kaplayacak miktarda ayçiçeği yağı koydum. Tavayı ocağın büyük gözü üzerine oturttum ve ocağı yaktım. Ardından ocak alev ayarını yarıma getirdim. Yani, ocağı orta ateşe ayarladım. Yağ ısınınca üzerine un serptim ve yağın kızıp kızmadığını kontrol ettim. Yağ kızmışsa üzerine serptiğim un köpürür. İşte o vakit, balığı kızartmaya başlarım. Yağın kızdığını gördüğüm anda, balığın her tarafını una buladıktan sonra tavaya dizdim. Balığın bir yüzü yaklaşık 2-3 dakikada kızarır. Kızaran balığı çevirdim ve diğer yüzünü de kızarttıktan sonra tavadan aldım. Bol domates salatası ile sofraya koydum. Balığı kızartırken tuz ekmenize gerek yok, ne kadar temizlesenizde üzerinde yeteri kadar tuz bulunuyor.

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 kişilik pirinç pilavı

erişte nasıl pişirilir

tavuk eti nasıl marine edilir

tavada somon nasıl yapılır