bardakta tiramisu krema peynirli on numara


Bardakta tiramisu krema peynirli on numara Evde İtalyan tiramisu nasıl yapılır? Orijinal İtalyan tiramisu tarifi içerisinde un, süt, sıvı yağ, kabartma tozu, labne peyniri yoktur. Var olan malzemeler şunlar: Yumurta , toz şeker, mascarpone peyniri, kahve emdirilmiş kedidili "biscotti savoiardi" bisküvisi, likör çeşitleri ve kakaodur. Likör filan çoğumuzun damak tadına uymaz, bu malzemeyi yok sayalım. Her yerde mascarpone peyniri bulmak güçtür, bulunduğu zaman da pahalıdır. Bu sebeple evde yapacağımız süt kremasından krema peyniri yaparak, tiramisu yapımında mascarpone peyniri yerine gönül rahatlığı içerisinde kullanabiliriz.

Resimde görünen tiramisuyu nasıl yaptım, anlatayım: Önce, buradaki tarife göre peyniri yaptım. Tarifteki peynir ölçüsü bir paket bisküviye yetiyor. İki yumurtanın sarısını ve beyazını ayrı ayrı kaselere koydum. Yumurtanın beyazı üzerine bir çimdik tuz serptim, mikserle katılaşıncaya kadar çırptım ve dolaba kaldırdım. Yumurta sarılarının üzerine iki yemek kaşığı tepelice doldurduğum toz şekeri ilave ettim ve şeker eriyinceye kadar çırpma teli ile çırptım. Üzerine iki kutu krema peynirinden yaptığım, peyniri azar azar ilave ederek çırpma teli ile karıştırdım. Peşi sıra dolaptan yumurta beyazını çıkardım, kaseye ilave ettim ve spatula ile güzelce karıştırdım.

Tiramisu yaptığımda bazen neskafe kullansamda, daha çok Türk kahvesi kullanırım. Bu tiramisu için, yine Türk kahvesi kullandım. Bir tavaya iki su bardağı soğuk su ve iki yemek kaşığı hafif tepeli doldurduğum kahveyi koydum. Aynen şekersiz kahve yapar gibi kahveyi yaptım ve soğumasını bekledim. Telvesini süzmeye gerek yok ve hatta kedidilini bandırmazdan önce kahveyi karıştırmanızda yarar var. Gelelim kedidili bisküvisine, kedidili bisküvisini ben A101 marketten alıyorum, ithal kedidili bisküvisi. Bir yüzü sade, diğer yüzü şekerli.

Buraya kadar malzemeleri hazırladık, şimdi tiramisu pastası'nın yapımına geldi. Tiramisu pastasını her kabın içinde yapabilirsiniz, elinizde (bardak, kavanoz, kup v.s) ne varsa. Göründüğü gibi ben bardak kullandım. Örneğin; bardağın tabanına bir miktar peynir karışımından koydum. Üzerine bir kedi dilini bölerek, kahveye batırdım, üzerine dizdim ve çikolata kırıntısı serptim. Tekrar peynir karışımı koydum, üzerine kahveye batırdığım kedidili parçalarını dizdim, peynir karışımı koydum. En üste ise, çay süzeceği ile kakao serptim ve çikolata kırıntısı ile süsledim. En son, yaptığım bütün tiramisu pastalarını dolaba kaldırdım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 kişilik pirinç pilavı

erişte nasıl pişirilir

tavuk eti nasıl marine edilir

tavada somon nasıl yapılır