döküm tavada kanat ızgara


Döküm tavada kanat ızgara tarifi: Tavuk kanadı, sade veya soslu olarak her çeşit pişirme aleti kullanılarak pişirilir. Tavuk kanadı terbiyesi için, kişinin damak zevkine uygun bazı baharatlar karıştırılarak sos hazırlanır. Hazırlanan bu sosun içerisine yıkanmış, süzülmüş ve hatta çatalla birkaç yerinden delinmiş kanat ortası, kanat kökü yatırılır. Bir süre beklemenin ardından kanatlar çıkarılır ve tavada, fırında, ızgarada pişirilir. Kanadı ızgara yapamak için illa döküm tava gerekmez. Evinizde elinizde nasıl pişirme aleti varsa onu kullanabilirsiniz.

Döküm tavada kanat ızgarayı nasıl yaptım: Bir paket (800 gr.) tavuk kanadını yıkadım, süzdüm. Üzerine birer tatlı kaşığı dolusu domates ve biber salçası, pul biber, tuz ilave ettim, güzelce karıştırdım. En son, üzerine fazla olmamak şartıyle bir miktar ayçiçek yağı gezdirdim. Döküm tavamı, ocağın büyük gözü üzerine koydum güzelce ısıttım. Üzerine tavuk kanatlarını dizdim ve çevire çevire nar gibi kızarttım. Çoğu zaman kanadı bu şekilde yaparım, lezzetinden bir şey kaybetmez. Ayrıca, kanadı sosta bekletme derdim de olmaz. 

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 kişilik pirinç pilavı

erişte nasıl pişirilir

tavuk eti nasıl marine edilir

tavada somon nasıl yapılır